Ovo su samo neke od mnogobrojnih
karakterističnih izjava Elen Vajt koje odražavaju njenu sliku Boga čija su
ljubav i prihvatanje uslovni:
1. Svom rođenom sinu Viliju je
napisala: „Ne smeš da se ljutiš, ali zapamti da GOSPOD NE MOŽE DA TE VOLI AKO
BUDEŠ NEVALJAO” i
„Gospod voli tu malu decu koja
pokušavaju da postupe kako treba i obećao je da će biti u Njegovom carstvu, ALI
ZLU, NEVALJALU DECU, BOG NE VOLI.” (Elen Vajt Viliju Vajtu, pismo 10, 1859;
pismo 3, 1860. – Vajt zaostavština ih je objavila tek 2014. godine, kada su
bili primorani jer su citati procurili iz trezora i stavljeni na internet.)
U vezi dece u crkvi uopšte,
napisala je: „BOG MRZI NEPOSLUŠNU DECU koja ispoljavaju strast i zlu narav,
itd. On ih ne može spasiti u vreme nevolje.“ (Elen Vajt, Rukopis 1 (1854) – još
jedan citat koji su bili primorani da objave posle 2014. i curenja dokumenata
iz tajnih trezora.)
2. „Kada zaista [poverujete]
ovoj poruci [misli na poruku 3 anđela u njenom tumačenju], efekat na vas će
biti da se odvojite od sveta, živite svoju veru, prodate što imate, dajte
milostinju i sakupite sebi blago na nebesima. Bog vam je došao veoma blizu kada
ste bili na velikoj udaljenosti od Njega. Uzeo je od vas dva idola da biste se
mogli približiti Njemu i da bi se jedino Bog uzvisio i zacario u vašem srcu, i
da bi vaše oko moglo biti otvoreno za Njegovu slavu. Ova deca su oteta da spase
tebe i nju [obraća se bračnom paru]... Da nema sa vama onih koji Boga ne vole i
koje Bog mrzi.“ (Elen Vajt, pismo 1, 1857. – Ovo je bio još jedan citat koji su
bili primorani da objave.)
Da li Bog zaista ubija ljudsku
decu da bi roditelje učinio religioznijim, da bi ih motivisao da prodaju ono
što imaju i daju crkvenim vođama na nagovor Njegovog proroka? Elen definiše one
koji su izvan njenog kulta držanja zapovesti kao izvan Božje ljubavi, pa čak i
omrznute od strane Boga.
Pošto ih „Bog mrzi“, ona upućuje
svoje sledbenike, opet na osnovu „vizije“, da se ni ne mole za svoje bolesne.
„Bog mi je pokazao da oni koji
svetkuju Božije zapovesti nemaju šta da rade u molitvi za bolesne koji ih
svakodnevno gaze, osim ako se ne radi o nekom posebnom slučaju kada su duše
osvedočene u istinu i odlučile su da idu ka njoj… Treba održavati pregradni zid
između onih koji čuvaju zapovesti i onih koji ih gaze.“ (Elen Vajt, pismo 11,
1853. „Bratu Pirsu” se takođe može naći u knjizi Arthura Vajta: Elen G. Vajt
Biografija: Rane godine, 1:404.)
3. „Na pitanje šta bih više
volela: da moje dete praktikuje [samozlostavljanje (misli na masturbaciju)
naspram drugih oblika seksualne razuzdanosti], o milostivi Bože! Izbavi me od
tako strašne dileme, moj nedvosmislen odgovor bi bio: 'radije neka moje drago
dete UMRE, pa makar to bilo čak i odvratnim samoubistvom ili bilo kojom drugom
čašom gorčine! Ništa, o dragi roditelju, ne može učiniti vaše voljeno potomstvo
potpunije bednim!“ (Elen Vajt, Svečani apel, 243.)
4. „Odmah u početku hrišćanskog
života svaki vernik treba da nauči osnovna načela hrišćanstva. On mora biti
poučen da za njegovo lično spasenje NIJE DOVOLJNA SAMO HRISTOVA ŽRTVA, već ON
(vernik!!!) MORA DA UČINI (!!!) život Hristov svojim životom i karakter Hristov
svojim karakterom.“ (Hristove očigledne pouke, 57.2 originala)
5. „Videla sam da se Isus molio
za svoje neprijatelje; ali to ne bi trebalo da nas natera da se molimo za zli svet,
koji je Bog odbacio. Kada se molio za svoje neprijatelje, bilo je nade za njih,
i oni su mogli biti korisni i spaseni Njegovim molitvama, a takođe i nakon što
je bio Posrednik u predvorju za ceo svet; ali sada su Njegov duh i simpatija
bili povučeni od sveta; i naše saosećanje mora biti sa Isusom, i mora biti
povučeno od bezbožnika.“ (Kamden Elen Vajt, Njujork, vizija 21. juna 1851.)
Elen Vajt nikad nije upotrebila termin
„bezuslovna ljubav“ iako je bio vrlo poznat u
njeno vreme
U knjizi What Wondrous Love,
autora David H. Thiele-a, na strani 29 originala piše:
Što se
tiče izraza bezuslovna ljubav, Elen Vajt ga nikada nije upotrebila da opiše
Božju ljubav, ili bilo koju drugu vrstu ljubavi. Da li je moguće da nikada nije
čula za taj termin? Na kraju krajeva, ako su Moravska braća koristili i
poučavali taj termin još od 1751. godine, on je morao biti dovoljno poznat do
trenutka kada je započela svoju službu. Kakav bi značaj mogao imati podatak da
je Elen Vajt namerno izbegavala upotrebu izraza „bezuslovna ljubav“ u svojim
spisima, dok su ga neki od njenih savremenika koristili?
As for
the term unconditional love, Ellen White never once used it to describe God’s
love, or any other kind of love for that matter. Could it be that she had never
heard of the term? After all, if the Moravians were using and teaching the term
as early as 1751, it must have been well enough known by the time her ministry
began. What significance might there be if Ellen White deliberately avoided the
use of the term “unconditional love” in her writings when others of her
contemporaries were using it?
Prvo, ne verujem da je zdravo
gledati u E. V. i njeno mišljenje kao u Boga i Njegovu reč – da li je ona rekla
ovo ili ono, šta je u stvari mislila, koji je njen stav... ne bih to mogao
nazvati biblijskim hrišćanstvom. Tim pre što ima i previše dokaza koji
kompromituju njene tvrdnje da je Božiji prorok.
Komentar ispod je preuzet iz
knjige Ellen White A Psychobiography, autora Steve Daily-a:
I ona je otvoreno delila mnoge
njihove [Džozef Bejts i Džejms Vajt] oštre stavove o Bogu zasnovane na strahu.
Velikog teologa Karla Barta su
jednom pitali: „Koji je najdublji teološki koncept koji ste ikada čuli?“ Bez
oklevanja je odgovorio: „To je bilo kada me je mama stavila na koleno i
poučavala: ’Znam da me Isus voli’.“
Nekako, Elen nikada nije dobila
tu viziju. Kao dete, bila je ispunjena strahom od Boga i obuzeta strahom da je
izgubljena i odbačena od Boga.
Nije čak ni razumela da Bog voli
svu svoju decu bezuslovnom ljubavlju.
Dakle, učila je i svoju decu i
svoju decu u crkvi da ih Bog mrzi kada su loši.
Onaj ko je zaista primao
„vizije“ od Boga bolje bi razumeo Njegov karakter [bezuslovne ljubavi,
bezuslovnog prihvatanja, bezuslovnog razumevanja, podrške dok padamo i
neuspevamo... ] nego što to proročica otkriva.
U Eleninom umu, na osnovu njenih
zamišljenih vizija, Bog je oštar, čak do te mere da smrću otima decu od
njihovih roditelja adventista, da bi ih motivisao da postanu posvećeniji
pokretu.
Na Elen su takođe uticali E.J.
Waggoner I A.T. Jones kasnih 1880-ih, dok su pokušavali da prenesu poruku
pravednosti verom u Adventističku crkvu. Pišući svoje knjige o Hristu, pod
uticajem ovih ljudi, nastojala je da predstavi mekšu, nežniju sliku Boga, što
je direktno protivrečilo mnogim njenim prethodnim svedočenjima.